måndag 14 oktober 2013

En vecka med syrran

Under en vecka hade vi besök av syster yster. Vilken goding.
Här leker hon med en gummigris och jag skrattade så jag grät när hon höll på, under filminspelningen fick jag förstås skärpa mig.


De första dagarna var rätt så annorlunda för Mr X, han är van vid ett lugnare tempo än vad syrran är som bor på en kennel. Men Oj så kul de hade.
De turades om att jaga varandra och sprang så de var helt slut, ofta fick jag sätta paus i leken. Jag fick stänga av delar av trädgården för att de skulle ta det lite lugnare periodvis. Men så fort som grinden öppnades så sprang de upp och jagade varandra runt alla gångar och gräsytor. Här är de i den nedre delen av trädgården och busar.


Så när de var inne så sov de rätt så mycket, åt, gnagde på ben eller busade med oss. När de skulle äta ville de helst ha varandras mat.

Här kommer lite bilder från veckan med syrran.






När hon åkt hem så gick han flera gånger och letade efter henne i det rum som hon sovit i.
Tyckte riktigt synd om honom. Fast vi dvs. matte och husse saknade också kelgrisen, det kändes så tomt när hon åkt hem, så underbart go som hon är och så roligt som vi hade denna vecka, många skratt blev det. Så när hon åkt så blev det extra promenader vilket han älskar, kel och lite nya leksaker. Några dagar senare så är han som vanligt igen.




2 kommentarer:

  1. Ljuvliga bilder på syskonparet! Oj, vad de ska ha haft roligt tillsammans. Typiskt att de äter varandras mat/ben, så gör hundarna hos oss också!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt de ser ut att ha och såååååå söta! Kram, kram
    /Lotta

    SvaraRadera